Kam v Ostravě zajít na sójové latté s rostlinným dortem? Nejlepší nabídku má Starbucks, Costa Coffee a Tchibo trend zaspaly

Nejpestřejší rostlinné menu v Ostravě mají kavárny Starbucks. Zjistil to průzkum projektu Rostlinně. Americký řetězec tak vychází vstříc lidem preferujícím […]

Nejpestřejší rostlinné menu v Ostravě mají kavárny Starbucks. Zjistil to průzkum projektu Rostlinně. Americký řetězec tak vychází vstříc lidem preferujícím rostlinné alternativy mléka a jiných živočišných produktů. Naopak v kavárnách Tchibo nabídka zaostává.

Lidí preferujících rostlinnou kuchyni před tou živočišnou celosvětově neustále přibývá. Ani Česká republika není výjimkou a podle posledního průzkumu agentury Ipsos už desetina Čechů upřednostňuje bezmasou stravu. Stále větší oblibě se těší i rostlinná mléka, vždyť za ně podle agentury Nielsen Češi loni utratili 314 milionů korun.

Není tedy divu, že se tomuto trendu přizpůsobují obchodní řetězce i eshopy a roste v nich pestrost nabídky rostlinných produktů, jak v lednovém průzkumu zjistil projekt Rostlinně. Na hodnocení supermarketů se autoři rozhodli navázat průzkumem rostlinné nabídky místních kavárenských řetězců, a tak doporučují, kam na rostlinné občerstvení zajít.

Nejrozsáhlejší rostlinnou nabídku u nás mají kavárny Starbucks, právem tedy získaly první místo v hodnocení. Zcela zdarma nabízí do kávy sójové mléko a na svém menu mají také dezerty jako espresso brownie nebo rostlinný jablečný koláč. Na cestu z kavárny si ještě můžete vzít do kapsy raw tyčinky. V nabídce naleznete také kokosové a mandlové mléko, to je však s příplatkem.

“Ve Starbucks je pro nás důležité, abychom dokázali vyjít vstříc všem zákazníkům, kteří si k nám přijdou pro dobrou kávu. Tedy i těm, kteří se vyhýbají klasickému mléku, ať už ze zdravotních důvodů, nebo ze snahy o zdravější životní styl. V posledních letech se významně zvýšil zájem o mléko a další produkty bez laktózy a na vzestupu jsou i nápoje rostlinné. Nejznámější a nejoblíbenější je sójová alternativa, velmi však doporučujeme ochutnat i jiné varianty. Na Flat White s ovesným nápojem nebo Macchiato s kokosovým nápojem se jistě budete vracet znovu a znovu. Vítězství v anketě Rostlinně.cz si velmi vážíme, je pro nás totiž důkazem, že naše snaha má smysl,” hodnotí Michal Holotík, Brand manager Starbucks CZ/SK.

Velmi dobře jsou na tom také kavárny Coffeshop Company, kde si ke kávě se sójovým nebo kokosovým mlékem můžete přiobjednat i jablečný koláč. Slabší nabídku má McCafé a Cross Café, kde už ale rostlinný trend zaznamenaly a na rozšíření nabídky postupně pracují. Naopak rostlinně si příliš nepochutnáte v Costa Coffe a provozovnách Tchibo. Situace v kavárnách Tchibo je až absurdní, nabízí totiž vegan muffin, avšak rostlinné mléko v nabídce zcela chybí.

„Při hodnocení jsme zjistili, že se nám tu objevil takový nešvar. Rostlinné mléko totiž většinou bývá za příplatek, což není ideální. Kavárna tím dává najevo, že rostlinné mléko je jen výdobytkem pro lidi, kteří si to mohou dovolit, a úplně zapomíná na zákazníky s nesnášenlivostí laktózy. Dražší rostlinné mléko pak může vést k tomu, že ho zákazník prostě nikdy nezkusí,“ komentuje hodnocení projektová manažerka Rostlinně Marianna Slováková.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient